Güncel Haberler

Otomobil şirketleri fosil yakıttan, elektrik enerjisine geçiş için yarışıyor

Exchange’in bu özel bölümünde, otomobil sektörünün geleceğine karar vermek üzere Doha’da düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda bir araya gelen dünyanın en büyük otomobil markalarının temsilcileriyle buluşuyoruz.

REKLAM

Trilyonlarca dolarlık otomobil sektörü büyük bir hızla değişiyor. Exchange’in bu özel bölümünde, Toyota, Kia ve BMW liderlerinin benzinden elektrik enerjisine geçiş yarışından haberler verdiği Katar’daki Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nı ziyaret ettik. 

Sektör analistlerine göre, otomobil sektöründen daha büyük bir sektör yok. IBISWorld’e göre, küresel otomobil endüstrisinin değeri 4 trilyon doların üzerinde.

Sektör o kadar büyük ki Avrupa’da toplam istihdamın yüzde 7’si otomobille bağlantılı. Üreticiler iklim değişikliğiyle mücadelede üzerlerine düşeni yapmak için gereken büyük değişikliklerle meşgul. 

Araştırmacılar, 2023 sonuna kadar 14 milyon adet satılması beklenen elektrikli araçlara yönelik devasa bir talep artışı öngörüyor.

Exchange, markalarının gelecek vizyonunu anlamak için dünyanın en çok satan otomobillerini üreten Toyota ile Consumer Reports’a göre şu anda bir numaralı otomobil markası BMW temsilcileriyle buluştu. 

Toyota’nın Orta Doğu’daki Kıdemli Bayilik Direktörü Mustafa Yazan, “Teknoloji ve inovasyon Toyota’nın merkezinde yer alıyor.” dedi ve ekledi:

“Toyota bugün elektrikli, yakıt hücreli, hibrid, benzinli ve yanmalı motorlar gibi çok sayıda teknolojiye yatırım yaptığı çok yollu bir strateji izliyor. Tüm bu teknolojiler otomobil endüstrisinin geleceğini şekillendirmek için bir araya geliyor.” 

MW’nin Orta Doğu Satış ve Pazarlama Direktörü Dr. Matthias Hartel ise, “Bizim için iki konu çok önemli. Her şeyden önce, trendleri ve dünyada neler olup bittiğini çok yakından takip ediyoruz. Sürdürülebilirliğin ve çevre bilincinin giderek önem kazanan konulardan biri olduğunu görüyoruz. İkinci kısım ise, bizim için çok önemli olan müşterilerimiz. Ne söylemek istediklerini çok yakından takip ediyor ve otomobillerle neyi takdir ettiklerini ve ne istediklerini çok iyi dinliyoruz.” şeklinde konuştu. 

KIA’nın elektrikli otomobil satışlarında artış

Koreli otomobil devi KIA son 12 ayda çevre dostu otomobil satışlarının hızla artmasıyla istikrarlı bir büyüme kaydetti. Elektrikli araç satışları geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 87 arttı. 

KIA’nın Orta Doğu ve Afrika’da ticari operasyonlarından sorumlu Başkan Yardımcısı Yaser Shabsogh, Exchange’e şirketin geleceğe yönelik planları hakkında konuştu: 

“Elektrikleştirmeyi kilit bir unsur olarak ele alan bir stratejiye odaklanıyoruz. Ayrıca, araçlarımızın tamamen bağlanabilir olduğundan emin olmak ve müşterilerimize araçlarımızdayken tam bir bağlanabilirlik deneyimi sunmak için bağlanabilirlik fikrine de odaklanıyoruz. Ayrıca, otonom sürüşe de. Bu on yılın ikinci yarısında araçlarımızın neredeyse tümü ya otonom ya da otonom sürüşe hazır hale gelecek. Ve sonra yeni bir araç türüne, amaca yönelik araçlar yaratmaya da odaklanıyoruz. Bu kişiselleştirmenin en üst noktaya taşınması gibi bir şey.”

Diğer otomobil markalarının yanı sıra KIA da yeni fikirlerini paylaşmak ve sektör genelindeki sorunlarını çözmek için Doha’daydı. 

Peki, Avrupa ile özdeşleşmiş bir etkinliği Katar’da ağırlamanın arkasındaki düşünce neydi?

Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı CEO’su Sandro Mesquita, her şeyin 2020 yıl temmuz ayında başladığını anlattı: 

“Ekselansları Akbar el-Baker’den bir telefon aldım ve bana Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nı Doha’da düzenlemek ve tüm süreci yürütmekle ilgilenip ilgilenmeyeceğimi sordu. Sonra dedik ki neden sadece tek bir fuar yapmamızı istiyorsunuz da daha büyük bir şey yaparak birlikte tamamen yeni bir konsept geliştirmeyi düşünmüyorsunuz? Ve böylece otomobilde mükemmellik festivali fikri ortaya çıktı. Ve böylece bugün Doha’da bu etkinliğin ilki için bir araya geldik.”

Modern dünya için klasik tasarımlar

Otomobil tutkusu sadece Doha’da gelişmiyor. Hollanda’da Martijn Van Dijk ve şirketi  Voiture Extravert klasik otomobillerin çevreci hale gelmesine yardımcı oluyor. 

Çoğu klasik otomobil emisyon standartlarını karşımakta zorlanırken Martijn’in bu işle ilgili bir misyonu var: “Sokakları yeniden renklendirmek.”

Martijn, Exchange’e “Klasik arabaları gerçekten seviyoruz ve artık onları etrafımızda görmediğimiz için hayal kırıklığı yaşıyoruz.” şeklinde konuştu. 

REKLAM

Martin Van Dike, Exchange’e şirketi Voiture Extravert tarafından tamamen elektrikli hale getirilmiş 1960’lardan kalma bir Porsche 911 gösterdi. 

Voiture Extravert açılışını 2016 yılında yaptı. Almanya’dan motoru olmayan 911 gövdelerini getiriyorlar ve kendi yüksek özellikli elektrikli motor sistemlerini kuruyorlar. 400 kilometrelik bir menzile sahipler ve her araç en üst düzey dijital donanımlara sahip. Ancak fiyatlar ucuz değil. Araç başına en düşük fiyat 350 bin euro. 

Martijn, “Sadece klasik bir arabayı, bizim seviyemizde restore etmek bile 200 bin dolar harcamanızı gerektiriyor. Normalde, elbette, işleri çok akıllıca yapıyoruz. Bunu daha uygun maliyetli hale getiren küçük bir seri üretimle yapıyoruz, ancak sahip olduğumuz maliyet fiyatının gerçekten büyük bir kısmı bu.” ifadelerini kullandı. 

Voiture Extravert şu ana kadar 10 otomobil sattı ve bu yıl sonuna kadar bu sayıyı 12’ye çıkarmayı hedefliyorlar. Ve bunları dünyanın dört bir yanındaki alıcılara gönderiyorlar.

İklim acil durumu otomobil sektörünü tamamen değiştirdi. Benzinden elektrik enerjisine geçiş yarışı hız kazanıyor. Teknoloji, araba sürmenin ne anlama geldiğini yeniden tanımlıyor. Ancak bu eşi benzeri görülmemiş değişikliklere rağmen, otomobil sektörünün yol haritası hâlâ güçlü büyüme işaretleri gösteriyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Antalya Haber
meritking Casibom